Tokai Dalma

26 éves
Budapest

Junior Mentor

Jelentkezésem célja
Úgy éreztem, rengeteget profitálhatok, tanulhatok belőle. Egyedülálló lehetőség tanulásra, ismerkedésre, fejlődésre. Emellett azért, mert imádom az új kihívásokat.

Terveim a következő egy évre
Legalább ugyanolyan mértékben haladni, mint a tavalyiban. Ismerkedni, szakmai kapcsolatokat építeni az egész világon, tanulni (nyelveket, IT képzéseket, de tkp. bármit).

Amiben fejlődni szeretnék
Nyelvismeret, önmenedzselés (self-branding), minél többet megtudni a tehetséggondozásról.

A beválogatás legérdekesebb része
Milyen eszközöket, mérőeljárásokat használtak. Ill. jó volt, hogy „rákényszerültem”, hogy elgondolkozzak rajta, hogy mit akarok csinálni az elkövetkezendő egy évben (és később).

Kedvenc szabadidős tevékenységeim
Ha tehetem, önkénteskedek. Emellett igyekszem a legváltozatosabban rekreálódni: sport (futás, jóga), színház, koncertek, utazás, olvasás, civil programok.

Mentori bemutatkozásom
Pécsen végeztem a PTE BTK pszichológia szakán 2013-ban, már az egyetem mellett elkezdtem önkénteskedni, egy pécsi alapítványnál, ami annyira "beszippantott", hogy rövid időn belül már nekik dolgoztam, minden időmet nekik szenteltem. Leginkább mélyszegénységben élő gyerekeknek szerveztünk élménypedagógián, tapasztalati tanuláson alapuló programokat, foglalkozásokat.

Néhány példa: 
https://www.youtube.com/watch?v=DoY3LFoSJkw
https://www.youtube.com/watch?v=yLsBP-VBKpA

2015 januárjától az MTA Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézetében dolgozom mint fiatal kutató, a kutatási területem a tehetséggondozás, a tehetség (annak minden vonulata). - legfőbb céljaim közé tartozik, hogy módot találjak arra, hogyan alkalmazhatnám a gyakorlatban azt a tudást, amit az MTA-n összegyűjtöttem. Szeretném, hogy a tudomány és a gyakorlat kéz a kézben járna.

Előadás témái
- Középiskolásoknak (főleg 10-11 osztályt végzetteknek, de akár 9. osztályosoknak is) adnék elő az MTA TTK Pszichológiai intézetében ismeretterjesztő jelleggel arról, hogy mennyi ága van a pszichológiának. Főleg azokra a területekre fókuszálva, ami annyira nem ismert (neurológia, elektrofiziológia, sport-, munka- reklámpszichológia). Hogy egy kicsit árnyaltabb képet kapjanak arról, mit kezdhetnek ezzel, illetve mit csinálhatnak ezzel a szakkal, végzettséggel. 
- Az önkéntességről és a Társadalmi felelősségvállalásról.  Nagyon sokat önkénteskedtem az egyetem mellett és után, majd dolgoztam Civil szervezetnél 1,5 évig, Tanodában mentoráltam mélyszegénységben élő gyerekeket. Élménypedagógián, tapasztalati tanuláson alapuló, akár több napos foglalkozásokat szerveztem nekik, amiről nagyon sok videót, képet, promo anyagot tudok mutatni a még fiatabb fellow-nak. Beszélnék nekik arról, hogy mennyiben segítette ez a személyes fejlődésemet és a szakmai előremenetelt. - Ezt szintén az MTA TTK-n adnám elő, jó dolog lenne, ha a Magyar Tudományos Akadémia egyik Intézetében hallanának erről, hogy lássák, a tudomány és a mások segítése nem zárja ki egymást, sőt. 

Csoportfacilitátor